Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Zoekmachine adverteren (SEA)

Zoekmachine adverteren (SEA)

Jouw online aanwezigheid van groot belang. Wij begrijpen dat. Laten we samen de voordelen van Search Engine Advertising (SEA) toepassen om succes te realiseren voor jouw bedrijf!

Wat is SEA?
SEA, oftewel Search Engine Advertising, betekent in het Nederlands zoekmachine-adverteren. Het is dé manier om snel jouw bedrijf hoger te laten komen in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines. Wij betrekken je graag bij de ins en outs van SEA, want jouw online succes is ons doel.

Hoe werkt SEA?
SEA is een online advertentiepraktijk waarbij je betaalt om advertenties te laten verschijnen wanneer gebruikers specifieke zoekwoorden invoeren in een zoekmachine. Deze betaalde advertenties worden vaak bovenaan of aan de zijkant van de organische (niet-betaalde) zoekresultaten getoond.

Wij maken SEA simpel en begrijpelijk. Van het kiezen van relevante zoekwoorden tot het optimaliseren van advertenties. Samen doorlopen we alle benodigde stappen. Met als resultaat: jouw bedrijf bovenaan in de zoekresultaten bij de juiste doelgroep!

Zo gaat adverteren in zoekmachines in zijn werk:

Zoekwoorden selecteren

Samen kiezen we relevante zoekwoorden die overeenkomen met producten, diensten of informatie die je wilt promoten.

Advertentie­campagnes opzetten

We maken een advertentiecampagne aan en stellen parameters in, zoals budgetten en geografische targeting.

Bieden op zoek­woorden

Het bod is het bedrag dat je bereid bent te betalen wanneer er iemand op je advertentie klikt. Dit wordt ook wel Cost per Click (CPC) genoemd.

Advertenties weergeven

Voert een gebruiker een zoekopdracht uit die overeenkomt met de gekozen zoekwoorden? Mooi, dan worden de advertenties weergegeven! De volgorde van de advertenties wordt bepaald door een combinatie van het bod en de kwaliteitsscore van de advertentie.

Betaling per klik (PPC)

Het mooiste van SEA? Je betaalt alleen wanneer iemand daadwerkelijk op je advertentie klikt. Dit staat bekend als betaling per klik (Pay Per Click, PPC). Het bedrag dat je betaalt, hangt af van het bod en de concurrentie op het gekozen zoekwoord.

Analyseren en opti­maliseren

Het is belangrijk om de prestaties van de advertenties te volgen. Zo sturen we bij. Door gegevens te analyseren zoals klikfrequentie en conversies. Daarmee kunnen we de campagne optimaliseren en de efficiëntie verbeteren.

De voordelen van zoekmachine-adverteren (SEA)

Met SEA kun je snel zichtbaarheid genereren in zoekmachines. Je kunt gericht verkeer naar je website leiden door te betalen voor advertentieruimte op basis van relevante zoekwoorden. Wij hebben de voordelen voor je op een rij gezet.

  1. Direct zichtbaarheid: Met SEA verschijnen jouw advertenties direct bovenaan of aan de zijkant van de zoekresultatenpagina’s. Dit betekent meteen zichtbaarheid voor potentiële klanten die actief zoeken naar producten of diensten zoals die van jou.
  2. Gericht adverteren: SEA stelt je in staat om zeer specifieke doelgroepen te targeten op basis van zoekwoorden, locatie, apparaat en andere demografische gegevens. Hierdoor bereik je de juiste mensen op het juiste moment.
  3. Meetbare resultaten: Een van de grootste voordelen van SEA is de meetbaarheid. Je kunt nauwkeurig bijhouden hoeveel mensen op je advertentie klikken, hoeveel conversies je genereert en wat de kosten per conversie zijn. Dit biedt waardevolle inzichten om campagnes voortdurend te optimaliseren.
  4. Flexibele budgettering: Je hebt de volledige controle over je advertentiebudgetten. Of je nu een kleiner bedrijf bent met beperkte middelen of een groter bedrijf met een ruimer budget. SEA past bij elke financiële situatie.
  5. Snelle resultaten: SEA levert snel resultaat op. Dat is het grote verschil met zoekmachineoptimalisatie (SEO), waarbij het even kan duren voordat de resultaten zichtbaar zijn. Zodra je advertentiecampagnes zijn opgezet, kunnen advertenties direct worden weergegeven.
  6. Concurrentievoordeel: Door het gebruik van SEA kun je concurrerende bedrijven voorblijven en direct bovenaan de zoekresultaten verschijnen. Dit is vooral nuttig in markten waar de concurrentie hoog is.
  7. Aanpasbare advertenties: Zoekmachine-advertenties kun je gemakkelijk aanpassen en testen. Oftewel: test verschillende advertentieteksten, afbeeldingen en call-to-actions om te zien welke het beste presteren!
  8. Globale en lokale zichtbaarheid: Het maakt niet uit of je nu lokaal, nationaal of wereldwijd opereert. SEA biedt je altijd de flexibiliteit om je bereik aan te passen aan je zakelijke doelen en doelgroep.

Jouw online voorsprong met Doorbijters

Je ziet het, SEA is een krachtige tool waarmee je snel en effectief online zichtbaarheid kunt vergroten. En waarmee je gericht verkeer kunt genereren en meetbare resultaten kunt boeken. Bij Doorbijters gaan we een stapje verder: we creëren niet alleen advertenties, maar vooral een online voorsprong voor jouw bedrijf.

Dus waar wacht je nog op? Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij jouw online aanwezigheid kunnen versterken.

Wij zijn benieuwd naar jouw online vraag­stuk!

Wij zijn doorbijters, vakidioten die zich samen met jou graag vastbijten in jouw online vraagstuk! Samen bereiken wij de resutaten die jij voor ogen hebt. Wat heb je in je koffie?

FAQ: een must voor jouw website en webshop!

FAQ: een must voor jouw website en webshop!

Heb jij al een FAQ op jouw website of jouw webshop? Nee? Lees dan hier wat de voordelen zijn van het hebben van veelgestelde vragen op jouw website.

Lees meer
Google Analytics 4 instellen

Google Analytics 4 instellen

Heb je al een Google Analytics 4 property? Heb je nog niet alles goed ingesteld, zoals gebeurtenissen en de gegevensstream gekoppeld? Of heb je nog geen GA4? Check ons stappenplan!

Lees meer

Zet je tanden in onze updates!

Wees niet bang. We spammen je niet plat en het is en blijft gratis!

© 2024 Doorbijters |   Algemene voorwaarden