Zoekwoorden selecteren
Samen kiezen we relevante zoekwoorden die overeenkomen met producten, diensten of informatie die je wilt promoten.
Advertentiecampagnes opzetten
We maken een advertentiecampagne aan en stellen parameters in, zoals budgetten en geografische targeting.
Bieden op zoekwoorden
Het bod is het bedrag dat je bereid bent te betalen wanneer er iemand op je advertentie klikt. Dit wordt ook wel Cost per Click (CPC) genoemd.
Advertenties weergeven
Voert een gebruiker een zoekopdracht uit die overeenkomt met de gekozen zoekwoorden? Mooi, dan worden de advertenties weergegeven! De volgorde van de advertenties wordt bepaald door een combinatie van het bod en de kwaliteitsscore van de advertentie.
Betaling per klik (PPC)
Het mooiste van SEA? Je betaalt alleen wanneer iemand daadwerkelijk op je advertentie klikt. Dit staat bekend als betaling per klik (Pay Per Click, PPC). Het bedrag dat je betaalt, hangt af van het bod en de concurrentie op het gekozen zoekwoord.
Analyseren en optimaliseren
Het is belangrijk om de prestaties van de advertenties te volgen. Zo sturen we bij. Door gegevens te analyseren zoals klikfrequentie en conversies. Daarmee kunnen we de campagne optimaliseren en de efficiëntie verbeteren.