Stap 4: Ranking
Vanuit deze georganiseerde verzameling evalueert het zoekalgoritme verschillende factoren. Denk daarbij aan zoekwoordrelevantie, kwaliteit van de content, backlinks en technische aspecten van de pagina. Dit doet het algoritme om de volgorde van de zoekresultaten te bepalen op basis van relevantie per gebruikerssituatie. Het resultaat is een gerangschikte lijst van zoekresultaten op de zoekresultatenpagina (SERP), waarbij de meest relevante pagina’s hoger worden geplaatst.
Dit proces stelt zoekmachines in staat om snel en nauwkeurig te reageren op zoekopdrachten. Zo kunnen ze de meest relevante en waardevolle informatie aan gebruikers laten zien. Het is dus van cruciaal belang om de content op je website te optimaliseren om zo de zichtbaarheid in zoekresultaten te krijgen. En zo kom je uiteindelijk hoger in Google.
Nu denken je zeker: “Leuk al die stappen, maar waar moet ik beginnen?” Dat begrijpen wij maar al te goed. Wij kunnen je helpen om hoger te komen in zoekmachines zoals Google. Lees dus snel verder hoe we dat doen, om zo jouw online voorsprong te creëren.